LAYARKANKU KE ARAH CINTA MU..

My photo
Dan jika kamu diberi penghormatan dengan suatu penghormatan,maka balaslah penghormatan itu dengan yang lebih baik daripadanya.

Islamic Clock

Islamic Calendar


Bepegang Teguhlah kamu Pada Tali Allah

Bepegang Teguhlah kamu Pada Tali Allah
Janganlah kamu mati melainkan dalam keadaan iman dan islam...

Saturday, January 9, 2010

Salam Keinsafan

Lahirnya aku bukan sebagai penulis mahupun sebagai insan terkenal. Namun lahirnya aku adalah sebagai hamba Allah dan sekaligus sebagai khalifah di muka bumi ini. Insya Allah. Iman dan Islam adalah dua nikmat terbesar yang aku miliki di dunia ini. Kekuatan ku lahir saat butiran doa ku panjatkan pada Yang Maha Esa.

Mungkin untuk permulaan ini, butir penulisan ku lebih kepada sesi muhasabah atas diri ku sendiri dan mungkin juga sebagai satu evolusi untuk mentarbiyah diriku untuk terus berfikir tentang setiap kejadian yang terjadi di atas muka bumi ini. Angan ku bukan besar seperti Dato' Najib mahupun Tun Mahathir. Namun, cukuplah jika Allah masih pandang diri ku setiap saat dan masa.

Ya Allah, aku ini insan yang amat lemah. Aku ini insan yang selalu melakukan kesilapan dan aku ini sering leka dengan perintah Mu. Namun, Ya Allah aku amat mengharap keredhaan Mu di alam dunia fana ini untuk ku bawa ke akhirat sana. Teguhkan lah iman ku. Ampun kan aku...

Untuk ibu dan arwah ayah ku serta keluarga ku, aku mengharap kalian sentiasa dalam redha Allah SWT. Dan doakan aku sentiasa. Moga baik-baik di sana.

Untuk teman pembaca, salam julungan ku hulurkan pada kalian. Salam penulisan. Salam ukhwah dan salam segala salam

No comments:

Post a Comment